Magazin Etnoumlje / Rubrika: Profilisanje
„Tri na tri”: DJ Click i radosni folklor 21. veka
U susret 13. festivalu „Todo Mundo” donosimo prvi u nizu kratkih, prigodnih intervjua ciklusa „Tri na tri” (tri pitanja / tri odgovora). Naš sagovornik je DJ Click, gost iz Francuske koji će zatvoriti festival, u nedelju, 28. septembra.
15. 9. 2025.
Autor: Marija Vitas

DJ Click (promotivna fotografija)
Veliki putnik, muzički pustolov i istraživač, DJ Click je daleko od običnog di-džeja. Klikova muzika je puna lokalnih „začina”, poreklom iz različitih delova sveta, što pruža dodatne, vatrene podsticaje odličnom raspoloženju razigrane klupske publike.
Pionir vorldtronike i global-bejs scene, reprezent stilova poput tehno-trajbal, fjučr-Mediteran, Balkan-bits, tropikal-bejs, elektro-džez i trip-hop, te osnivač izdavačke kuće „No Fridge”, DJ Click je nastupao širom planete, producirao do sada više od 40 albuma brojnih umetnika i sastava, stvarao hvaljene remikse… Među imenima sa kojima je sarađivao su: Rona Hartner, Gnawa Njoum Experience, Hamadcha de Fés i Maša Natanson, Manu Čao, Watcha Clan, Mahala Raï Banda, Dhoad Gypsies of Rajasthan, Rašid Taha i mnogi drugi.
DJ Click, sa svojim kontrolerom, gramofonima, tereminom i drombuljama, dolazi u Srbiju peti put, a prethodno je gostovao na „Exit”-u (2007, 2008), u Guči (2009) i na „Kustendorfu” (2021).
Njegov nastup, koji je podržao Francuski institut u Srbiji, biće održan 28. septembra u Beogradu, u klubu Karmakoma, na samom kraju 13. festivala „Todo Mundo”. Početak te večeri, koncert mađarsko-turskog benda Nasip Kısmet, zakazan je za 20 sati.
Intervju „Tri na tri: Jakob Štajnkelner i štajerska harmonika”
Ulaznice za festival „Todo Mundo” na sajtu „Tickets.rs”
(Etnoumlje) ► Da li jednog radoznalog i otvorenog di-džeja pre svega privlači ritam, kad je reč o tradicionalnim muzikama i kulturama, ka kojima se okreće u svom kreativnom radu?
DJ CLICK: Hvala na tome što ste me opisali kao radoznalog di-džeja! Naravno, ritam jeste osnova mog rada, a ono što me u vezi sa ritmom mnogo inspiriše je i tempo u kom se kreće neka tradicionalna muzika. Tempo dolazi iz same zemlje, iz tla. Volim sve ono što seoski život čini specifičnim i na svoj način bogatim, sve te lokalne priče, radosti i tuge iz ruralnih sredina… Svi ti elementi, koji su deo moje muzike, daju život elektronskoj „mehanici”.
Intervju „Tri na tri: Tamala i veza sa afričkim korenima”

DJ Click (promotivna fotografija)
Intervju „Tri na tri: Tomaš Kočko i Moravska u srcu”
► Koliku imaš potrebu i koliko prilika da, pored same muzike, dublje upoznaješ ljude, kulturu i svakodnevni život onih naroda čije muzičke obrasce počinješ da koristiš u svojoj muzici? Da li može ijedno putovanje da prođe bez snimanja usputnih zvukova ili lokalne muzike?
DJ CLICK: Imam sreću da radim za RFI Instrumental (muzičku biblioteku Radio France Internationale), gde produciram tematske albume. Moja putovanja izgledaju kao misije prikupljanja zvukova, glasova i video materijala. Naoružan svojim mobilnim studiom, ja na putovanjima često tragam za tradicionalnim muzičarima, nesvakidašnjim zvucima, ambijentima ulica i geta i atmosferama na divljim žurkama. Istražujem bogatstvo svih kultura na koje naiđem, remiksujem ih, aranžiram, ali čuvam njihovu dušu da bih sa svima vama podelio taj radosni folklor 21. veka i uručio svojevrsne muzičke razglednice. Nikada ne idem na obična turistička putovanja; ja sam uvek u stanju aktivnog slušanja. U vašoj zemlji, te fuzije su čak dobile ime – BalkanBeats, što je retka pojava, jer mnogi muzički pokreti ili zemlje nemaju nikakvu oznaku. Radio sam do sada na nekoliko numera sa MC Killo Killo-m iz Novog i imao sam saradnje na festivalima u Francuskoj sa Orkestrom Kristijana Azirovića. Takođe, ostvario sam uvodne nastupe ili after-partije za koncerte umetnika i bendova kao što su: Šaban Bajramović, Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra, Boban Marković Orkestar itd.
Intervju „Tri na tri: AVA Trio i mediteranska avangarda”
► Baviš se i remiksima. Na koji način te inspirišu remiksi i šta sve podrazumeva taj proces?
DJ CLICK: To je dobar način da se sarađuje sa nekom grupom, bez višednevnog zajedničkog snimanja u studiju. Dobijam zasebne „trake” i aranžiram ih drugačije, često sa namerom da budu pogodni za emitovanje na radiju ili za sviranje u klubovima, što sve nije uvek dostupno tradicionalnijim grupama. Remiksi mi takođe omogućavaju da otkrijem neke druge, nove svetove, druge tradicije iz zemalja koje još nisam istražio.
Intervju „Tri na tri: Nasip Kısmet i grljenje sudbine”
. . .
Trackbacks/Pingbacks