DRAGOMIR MILENKOVIĆ

Dragomir Milenković „Joga” (Trogir, 1954) je istaknuti beogradski gitarista, kompozitor i publicista, prepoznat kao jedan od pionira koji su stvarali fuziju džeza, ambijentalne i world muzike na Balkanu. Njegov muzički izražaj kombinuje džez improvizaciju po uzoru na Berklee školu sa bogatim folklornim motivima – naročito cincarskim i balkanskim melosom – što je rezultiralo onim što sam naziva „novom balkanskom muzikom“.

Od početka 1990-ih, kroz sastave Hazari (osnovan 1991. u Nišu) i Misteria Karpatika (sa Christianom Wagnerom), Milenković je pružio snažan doprinos razvoju tzv. „balkanskog džeza“. Za svoj rad je 2023. godine dobio nagradu za životno delo na džez festivalu Nišville.

Njegov opus – kao vođe sastava Hazari (1993–2004) i kroz solo projekte (2005–2025) – obuhvata 20 fizički i digitalno objavljenih albuma, na kojima prožima složene ritmove, ambijentalne elemente i tradicionalne narodne zvuke, stvarajući svestran i autentičan umetnički izraz. Član je Udruženja kompozitora Srbije i dugogodišnji saradnik World Music Asocijacije Srbije.

Od 2013. godine, matična izdavačka kuća Dragomira Milenkovića je WMAS Records, za koju je do sada objavio osam albuma, uključujući i kompilacijsko izdanje sa bukletom „Retrospektiva: Hazari 1991–2020“.

Ovde možete preslušati albume koje je objavio za WMAS Records.

Dragomir Milenković „Joga” (Trogir, 1954) is a prominent Belgrade-based guitarist, composer, and publicist, recognized as one of the pioneers of the fusion of jazz, ambient, and world music in the Balkans. His musical expression blends jazz improvisation in the spirit of the Berklee school with rich folkloric motifs—particularly Aromanian and broader Balkan melodies—resulting in what he himself calls the „new Balkan music”.

Since the early 1990s, through ensembles such as Hazari (founded in 1991 in Niš) and Misteria Karpatika (with Christian Wagner), Milenković has made a significant contribution to the development of so-called „Balkan jazz”. In recognition of his work, he received the Lifetime Achievement Award at the Nišville Jazz Festival in 2023.

His body of work—as the leader of Hazari (1993–2004) and through solo projects (2005–2025)—includes 20 albums released both physically and digitally. These recordings intertwine complex rhythms, ambient textures, and traditional folk sounds, resulting in a versatile and authentic artistic expression. He is a member of the Composers’ Association of Serbia and a long-standing collaborator of the World Music Association of Serbia.

Since 2013, his main record label has been WMAS Records, through which he has released eight albums, including the compilation „Retrospective: Hazari 1991–2020”, accompanied by a booklet.

Here you can listen to the albums released by Dragomir Milenković through WMAS Records.

Dragomir Milenković (photo: Nišville)

SPIRITS OF THE BALKANS / DUHOVI BALKANA (2025)

Dragomir Milenković: composer of all tracks, guitar, electronic processing
Teuta Aslani: vocals
Uroš Nedeljković: saxophone
Mihajlo Mika Paligorić: drums (on Naissus Trio)
Slaviša Stanley Pavlović: bass guitar (on Naissus Trio)
Boban Prodanović: accordion (on The Lost Land)
Publisher: World Music Association of Serbia – WMAS Records, 2025.
Publisher Representative: Oliver Đorđević
ISBN 978-86-89607-43-7
WMAS DIG 308
This album is available in digital format only!
The production of this release was supported by SOKOJ – Cultural Support Fund

© 2025 Dragomir Milenković

Published by
World Music Association of Serbia © 2025

Download the Spirits of the Balkans album booklet >>

MISTERIA KARPATIKA (2024)

Autor svih kompozicija: Dragomir Milenković

Muzika na ovom albumu je nastala kao rezultat istraživanja folklora Vlaha u istočnoj Srbiji i muzičke tradicije Rumuna, sa idejom primene u džezu. U tome mi je koristila saradnja sa izuzetnim majstorom na duvačkim instrumentima Krišćianom Vagnerom (Christian Wagner).

7 BOJA HARFE (2023)

Dragomir Milenković i Gorana Ćurgus

Autor svih kompozicija: Dragomir Milenković

Gorana Ćurgus – harfa

Ivana Đorđević – flauta

Dragomir Milenković – gitara, elektronska obrada

Miomir Savić – tonski snimatelj

Za izdavača: Oliver Đorđević

Zamišljenih 7 boja harfe su tema ovog albuma. Broj 7 ima ezoterično značenje kao 7 različitih karaktera naše duše. Muzika se velikim delom zasniva na sistemu 7 tonova, kao i kompozicije na ovom albumu. Zapravo nema nijedne zasnovane na pentatonici, 6 tonova celostepene, niti 9 tonova umanjene skale. Dakle, ovo nije samo priča o zamišljenim bojama harfe, bojama njenih žica kojih ima stvarno 3, već o karakterima unutar opsega muzičkog izražavanja.

HAZARI: RETROSPEKTIVA (2021)

Download the Retrospective album booklet >>

BEOGRADSKE PRIČE (2020)

Autor svih kompozicija: Dragomir Milenković

Beograd je grad prepun priča.
Ovo su neke od njih – ispričane muzikom.
Moderna arhitektura nije me nadahnjivala, ali stara je dala smisao mom dolasku u ovaj grad. Kao i jedna Beograđanka.
Kako je vreme prolazilo, ideje su navirale, kao muzika za zamišljeni film o Beogradu i ljudima koji ga čine.

(Dragomir Milenković)

VST JAZZ TRIO (2019)

Ovim albumom vraćam se džezu nakon višegodišnjeg rada na novoj balkanskoj muzici. U neke kompozicije sam, ipak, uneo motive sa Balkana, smatrajući da džez treba da se širi i obuhvati drugačije melose, osim onih koji se zasnivaju na bluz i soul muzici.

Takođe sam upotrebio i asimetrične ritmove Balkana u čemu džez oskudeva. Verujem da će teorija džez improvizovanja u budućem vremenu uzeti u obzir elemente tradicionalne muzike sa ovih prostora, jer se u svetu sve više ustaljuje pojam poznat kao „balkanski džez”. Kao veština izražavanja umetničke slobode i stalno traganje za novim zvučnim rešenjima, džez upravo podstiče nas muzičare na Balkanu da u ovu čudesnu muziku unesemo i svoj doživljaj, emotivno nasleđe i, posebno, izuzetno ritmičko bogastvo koje daje karakterističan puls.

Mogućnosti elektronskog džeza su neograničene. Ovaj album, koji sadrži spoj elektronike i živog instrumenta, je prvi korak na tom putu dalje evolucije džeza i mog rada. Mislim da savremena tehnologija treba da odvede džez tamo gde mu je mesto, a to je futuristička fantazija. To će se desiti kada se priviknemo da su računari, takođe, muzički instrumenti. Džez mora da nastavi svoj život upijajući ono što donosi tehnološki napredak, a to podrazumeva rad sa lupovima, ambijentima, semplovima i svim trikovima koje računar omogućava. Savremeno stvaralaštvo u džezu, po mom shvatanju i osećanju, treba da bude u skladu sa duhom vremena, što ne isključuje i klasičan pristup pomešan sa inovacijama. Džez treba da govori mnogo jezika i izražava širok spektar uma. Kada sam prvi put čuo album Majlsa Dejvisa „Bitches Brew” bio sam zatečen i zbunjen takvom vrtoglavom reformom, što se takođe desilo i otkrićem misije Džoa Zavinula sa projektom „Weather Report”. Vremenom sam shvatio da su to prelomni civilizacijski događaj. Mislim da elektronika već odavno kuca na vrata džeza i da joj treba otvoriti.

TROGIR (2017)

Dugotrajna nostalgija je učinila da iz mene izrone ovi zvuci. Trogir je drevni grad za koji me vezuje rođenje, rano detinjstvo, more, mirisi smokava, rogača, lavande, galebovi, govor ljudi, sva leta koja sam provodio u njemu, blagi zvuci klapa u noći, spomenici kulture i preci koji su u njemu živeli. Kompozicije na ovom albumu posvećene Trogiru upravo govore o tome.

Dragomir Milenković

VIZIONARENJE (2016)

BOGUMILI (2013)