
Većinu izdanja WMAS Recordsa možete kupiti u Jugotonovoj prodavnici u Beogradu (u ul. Nušićevoj 27), po promotivnim i veoma pristupačnim cenama, u prodavnici Metropolis Music Café u Beogradu, u Makedonskoj 21 (nekada prodavnica PGP RTS-a) i „Dallas Music Shop-u” (bivši „Mamut”, Sremska 2). Izdanja možete poručiti i putem mejla: etnoumlje@gmail.com
Preuzmite katalog WMAS Records-a / Download the catalogue of WMAS Records
WMAS cd 275
ISBN 978-86-89607-21-5
Mladi i zreli. Sa osamnaest godina snimili su muziku punu nežnosti, sentimentalnosti, melanholije, kontemplacije, elegije… Veljkova kompozitorska inspiracija kao da prevazilazi njegovu mladost. Izbor kompozicija drugih autora takođe jednim delom pokazuje netipične mladalačke sklonosti, kao što je npr. slučaj sa Dugićevom temom „Zov za nedostižnom lepotom”, a stihovi jedine tradicionalne narodne pesme na disku („Marijo, ćero mori”), donose dosta ozbiljnu temu, ostvarenu kroz dijalog majke i ćerke.
Zreli su i po tome što su se odvažili da snime zvuk u najvećoj meri satkan od klavira i frule (odnosno duduka), što nije u Srbiji popularna duo-kombinacija, niti je naivna, ako govorimo o dostizanju pravog sklada i lepote spoja. Veljko i Neda se svirački dopunjuju, nadovezuju, inspirišu, slažu. Na fruli i duduku, Neda sasvim prirodno razvija melodije, fraze i pasaže u okruženju tonova, akorada i ritmičkih sekvenci klavira. Iako je spoj nekog od ova dva autentična pastirska duvačka instrumenta sa klavirom – na način na koji ovu ideju realizuje dvoje mladih umetnika – verovatno bio dovoljan da ispuni prostor čitavog albuma, zvuk ipak povremeno dobija proširenje uplitajima vokala, darabuke, rain stick-ova i kahona. Nisu to samo osvežavajući trenuci, već i pokazatelji umetničke širine mladog Veljka Nenadića, koji osim izuzetne sviračke veštine i kompozitorske mašte, poseduje i odlično uvo za usklađivanje nešto većeg izvođačkog tela.
Zreli, ali ne i starmali. Pored mnogih epizoda sa impresionističkom „kadrovima”, te atmosferom promišljanja, zanesenosti, nutrenja, pa i skrivene sete, suočavamo se i sa udarima nesputane energije, snage i poleta. Tada, posebno u vezi sa deonicom klavira, uviđamo kako u jednoj osobi može neraskidivo da bude jedinstvo svirača i kompozitora. Veljko to objašnjava kroz veći (autorski) deo albuma, a ubedljivo zaključuje numerom „Kontrast”. Zrela, rapsodična stvar, u kojoj se smenjuju „rafting” divljina i – rečeno u duhu narodne lirike – „ašikovanje” na skrovitom mestu. Sasvim mladalački.
Marija Vitas